Informacja
dot. obowiązku meldunkowego
Z dniem 01 stycznia 2013 r. uległa zmianie ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Nowe przepisy wprowadziły szereg zmian i ułatwień dotyczących wykonywania obowiązku meldunkowego.
Podstawowe zmiany to:
1. wprowadzenie możliwości automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu;
2. wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika;
3. odstąpienie od konieczności zgłaszania przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej;
4. zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE, obywateli państw EFTA - stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy;
5. likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;
6. likwidację obowiązków właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
7. wydłużenie terminu na realizację obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni oraz zniesienie sankcji karnych za niedopełnienie obowiązku meldunkowego;
8. wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Skulsk