BZP.163962/2007
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Nazwa zamówienia :
Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach w budżecie w wysokości 651.650,00 zł
I. Zamawiający Wójt Gminy Skulsk
ul. Targowa 2, 62-560 SKULSK
www.skulsk.bazagmin.pl
e-mail : ug.skulsk@wp.pl
II. Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego .
Podstawa prawna opracowania SIWZ :
1. ustawa z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst. jedn. Dz.U. z 2006 r. Nr 164, poz.1163
Nr 170,poz.1217,Nr 227,poz.1658,Dz.U. z 2007 r. Nr 64,poz.427, Nr 82, poz.560). 2.Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów
jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane
(Dz. U. z 2006 r. Nr 87,poz.605)
III. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia
w planowanych dochodach w budżecie w wysokości 651.650,00 zł
2. Termin uruchomienia kredytu od 1.10 .2007 r.
3. Okres kredytowania ustala się z kwartalnym okresem spłaty kapitału w ratach od 30.03.2008 r.
do 30.12.2010 r.
4. Spłata odsetek odbywać będzie się w ratach miesięcznych ( do 30 dnia miesiąca),
liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, oparte na złotowym depozycie
międzybankowym WIBOR 3M .
5. Okres karencji w spłacie rat kapitałowych liczony powinien być od daty udzielenia kredytu do
29.03.2008 r. włącznie.
6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia zerowej prowizji za przedterminową spłatę
części kredytu.
Nomenklatura CPV : 66.13.00.00- 0
IV. 1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej.
3. Zamawiający nie zamierza zastosować aukcji elektronicznej, nie ustanowi też dynamicznego systemu zakupów.
4. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
V. Zamówienia uzupełniające Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
VI. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
VII. Termin wykonania zamówienia Wymagany termin wykonania zamówienia : do 30.12.2010 r.
VIII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami.
1. Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Pytania wykonawców muszą być sformułowane na piśmie,
i skierowane na adres: Urząd Gminy Skulsk, ul Targowa 2, 62-560 Skulsk , faksem: nr 063 2682018 lub na adres e-mail: ug.skulsk@wp.pl
Pisma skierowane do Zamawiającego faksem lub e-mailem nie muszą być potwierdzone pisemnie ( przez pocztę).
2.W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może, w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert wyjaśniać treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Wprowadzone w ten sposób modyfikacje, zmiany lub uzupełnienia przekazane zostaną, z zachowaniem formy pisemnej, wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia i zostaną opublikowane na stronie internetowej Gminy Skulsk.
4. Wszelkie modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również pytania Wykonawców wraz z wyjaśnieniami stają się integralną częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.
5. O przedłużeniu terminu składania ofert, jeżeli będzie to niezbędne dla wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji, zawiadomieni zostaną wszyscy wykonawcy, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia. Wszelkie prawa i zobowiązania wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi. 6. Zamawiający udzieli niezwłocznie odpowiedzi wszystkim wykonawcom, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z wykonawcami.
7.Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.
IX. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami jest :
p. Jarosław Goiński, tel 063 2682079
X. Warunki udziału w postępowaniu
1. Warunki udziału w postępowaniu
1.1.O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 22 i 24
ustawy Prawo zamówień publicznych.
1.2.Warunki szczegółowe wymagane od wykonawców
Wykonawca musi spełniać warunki określone w niniejszej SIWZ .
2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne :
2.1.Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
- wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne,
wymaganych ustawą
- wykonawców, którzy wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania,
lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych
czynności, chyba, że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudnia uczciwej konkurencji
- wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego
postępowania
- wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub
dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków z zastrzeżeniem art.26 ust.3 ustawy Pzp.
- wykonawców, którzy nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą .
2.2. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, która:
- jest niezgodna z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji
- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
lub nie zaproszonego do składania ofert
- zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88, lub
błędy w obliczeniu ceny
omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny
- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
- nie zawiera zgody na przedłużony okres związania ofertą .
3. Ocena spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły "spełnia - nie spełnia", na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych przez Wykonawcę do oferty i wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ, a także w wyniku ich uzupełnienia, w przypadku, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy Pzp lub w oparciu o wyjaśnienia ich treści dokonanych na podstawie art. 26 ust 4 ustawy.
XI. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu .
W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, wykonawca składa następujące dokumenty:
1. Dokumenty wymagane:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 oraz o spełnianiu warunków uczestnictwa w postępowaniu zgodnie z art.44 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem zał. Nr 2 SIWZ
2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Inne dokumenty:
2.1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - wykonawca składa oświadczenie jw.
2.2. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, składa następujące dokumenty- wykonawca składa oświadczenie wg wzoru nr 2 w SIWZ.
XII. Dokumenty dodatkowe wymagane przy składaniu oferty :
1) formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr 1 SIWZ
Oferty mogą być składane przez banki zagraniczne , wszystkie wymagane dokumenty w SIWZ dostarcza się w języku polskim.
XIII. Wadium - Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
XIV. Termin związania ofertą Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.
Zgodnie z art.85 ust.2 ustawy Pzp Zamawiający może prosić o przedłużenie terminu związania ofertą na okres nie dłuższy niż 60 dni.
XV. Opis przygotowania oferty 1.Przygotowanie oferty
1) oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym. 2) koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. 3) wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę. 4) oferta oraz wszystkie strony załączników wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa. 5) jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne. 6) oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji. 7) dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane. 8) poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę. 9) wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane ( tylko te, na których znajduje się jakakolwiek treść), spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwości dekompletacji zawartości oferty.
3.1 Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu ( zamkniętej kopercie) w: - siedzibie zamawiającego w sekretariacie Koperta zewnętrzna opatrzona napisem : Wójt Gminy Skulsk, ul. Targowa 2,62-560 Skulsk. Przetarg nieograniczony – Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach w budżecie w wysokości 651.650,00 zł
3.2 Koperta wewnętrzna - opakowanie zawierające ofertę powinno być zaadresowane jak wyżej + powinna zawierać pieczątkę wykonawcy z adresem i telefonem. XVI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert : 1. Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego , w sekretariacie do dnia 20 września 2007 r. do godz. 08:00 Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcom bez otwierania . 2. Miejsce otwarcia ofert: w siedzibie Zamawiającego, Biuro obsługi rady gminy 3. Sesja otwarcia ofert - 20 września 2007 r. godz.10 00
Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane zastaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana oraz inne wartości dot. ceny wymagane w niniejszej SIWZ.
Dla ofert przesyłanych pocztą liczy się data i godzina dostarczenia jej do Biura Obsługi Interesanta, w siedzibie Zamawiającego.
Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej.
XVII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia - Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych.
XVIII. Kryteria oceny oferty 1. Kryteria oceny ofert :
- cena – koszt oprocentowania kredytu – waga 95 %
Koszt oprocentowania należy wyliczyć wg stawki WIBOR 3 M na dzień 17.09.2007 r.
w stosunku rocznym ,doliczając i podając w ofercie wysokość marży ( która będzie
stała w okresie obowiązywania umowy). Cena ta powinna zawierać koszty wszelkich
opłat i prowizji z tytułu wpłat rat odsetkowych i kapitałowych na konto banku oraz
koszty administrowania kredytem przez bank.
- cena – koszt jednorazowej prowizji bankowej - waga 5 %
XIX. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium najniższej ceny za całą wartość przedmiotu zamówienia .
Ocena punktowa zostanie wyliczona zgodnie z następującą formułą :
Minimalizacja : MP – maksymalna ilość punktów możliwa do przydzielenia w toku oceny
MP = 100
Cena oferty najniższej
Wartość punktowa = ------------------------------------------ x MP x waga
Cena badanej oferty
Realizacja zamówienia zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
Cena może być tylko jedna i nie można jej zmieniać, zmianie podlegać będzie tylko oprocentowanie okresu odsetkowego w zależności od wartości WIBOR 3M.
Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w formularzu ofertowym
stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ .
W celu obliczenia ceny oferty należy przyjąć , iż Zamawiający pobierze kredyt w jednej transzy w wysokości 651.650,00 zł w dniu 01 października 2007 r.
XX. Informacja o formalnościach, jakie winny zostać dopełnione przez wykonawcę w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 1. Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą jest obowiązany do jej zawarcia w terminie określonym przez Zamawiającego. 2. W przypadku, gdy okaże się, że wykonawca, którego oferta została wybrana, przedstawił w niej nieprawdziwe dane lub będzie uchylał się od zawarcia umowy na warunkach wynikających z SIWZ, zamawiający wybierze tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała kolejno 2 miejsce -chyba, że upłynie termin związania ofertą.
XXI. Warunki umowy 1. O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem . 2. Istotne postanowienia umowy, które powinny być wprowadzone do treści umowy pomiędzy zamawiającym i bankiem.
Zamawiający będzie żądał zagwarantowania w umowie , zgodnie z przedmiotem zamówienia następujących warunków:
1- Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach w budżecie w wysokości 651.650,00 zł
2- płatności rat kapitałowych będą dokonywane kwartalnie- przelewem od 30.03.2008 r. do 30.12.2010 r.
3- spłata odsetek odbywać będzie się w ratach miesięcznych- przelewem ( do 30 dnia
miesiąca), liczonych od kapitału pomniejszonego o spłacone raty, oparte na złotowym
depozycie międzybankowym WIBOR 3M .
4- płatność odsetek w terminach, o których mowa w pkt. 3 jest bezwzględnie wymagalna. Skutki nie wywiązania się z płatności określi umowa.
5- płatność rat kapitałowych w terminie, o którym mowa w pkt.2 nie jest bezwzględnie wymagalna, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności o czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony do banku nie później niż 7 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres kredytowania. Nie spłacona rata kapitałowa wchodzi w skład nie spłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w ofercie. Z tytułu przesunięcia terminu spłaty raty kapitałowej w okresie kredytowania, bank nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.
6- w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania) o czas oznaczony. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania.
7 -po każdorazowym przesunięciu terminu spłaty raty kapitałowej bank dokona stosownego przeliczenia rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Za powyższą czynność bank nie będzie żądał dodatkowych opłat lub prowizji.
8 - termin zapłaty prowizji wynikającej ze złożonej oferty nastąpi po podpisaniu umowy, w ciągu 30 dni od dnia postawienia kredytu do dyspozycji.
9- oprocentowanie kredytu oparte jest na zmiennej stopie procentowej. Stopa procentowa (wyliczona w sposób określony w ofercie) równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku w wysokości wynikającej z oferty. Marża nie ulega zmianie w okresie obowiązywania umowy. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów trzymiesięcznych, ustalana dla pierwszego okresu obrachunkowego według notowań z 30 dnia miesiąca poprzedzającego dzień całkowitej lub częściowej wypłaty kredytu, a dla kolejnych okresów obrachunkowych również z 30 dnia poprzedzającego rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej kwoty kredytu i kończy się dzień przed spłatą raty odsetek.
10- zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów (prowizji i opłat) związanych z przyznaniem, uruchomieniem i obsługą kredytu oraz od nie wykorzystanej części kredytu w całym okresie kredytowania poza wymienionymi w formularzu ofertowym.
11- wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji od przyznanego lecz nie wykorzystanego kredytu
12 - prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu wraz z odsetkami stanowi weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. Wykonawca wystawi Zamawiającemu zaświadczenie potwierdzające odbiór weksla „in blanco”
13- za opóźnienie w realizacji dyspozycji rozliczeniowej, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – na wniosek Zamawiającego – Wykonawca zapłaci odsetki ustawowe naliczane od dysponowanej kwoty. Niezależnie od powyższego Zamawiający może żądać naprawienia szkody na zasadach ogólnych
14- wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za opóźnienie w postawieniu kredytu do dyspozycji w wysokości 1 % wartości kredytu za każdy dzień opóźnienia.
XXII. Ogłoszenia wyników przetargu Wyniki postępowania zostaną ogłoszone zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych .
W sprawach nieuregulowanych niniejszą SIWZ zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny. Załączniki do SIWZ :
1) wzór formularza oferty
2) wzór oświadczenia
Skulsk, 2007 – 09 - 12 Z a t w i e r d z a m
(-) Antoni Klonowski
W ó j t
_ _____________________________________ Podpis osoby uprawnionej
(pieczęć oferenta) Załącznik nr 1 SIWZ - wzór oferty
...................................., ................
(miejscowość, data )
FORMULARZ OFERTOWY
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
Dane dotyczące oferenta
Nazwa....................................................................................................................
Siedziba.................................................................................................................
Nr telefonu/faks......................................................................................................
nr NIP........................... REGON.........................................
1. Dane dotyczące zamawiającego
Wójt Gminy Skulsk
ul. Targowa 2
64-560 Skulsk
2. Zobowiązania wykonawcy:
Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia: Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach w budżecie w wysokości 651.650,00 zł
o zakresie podanym w SIWZ za cenę :
1) koszt oprocentowania kredytu ( wg stawki WIBOR 3M na dzień 17.09.2007 r.)
....... %, tj. kwota ................. zł + ......... % marża, tj. ..................zł = .......................zł
(słownie : ...........................................................................................................................
2) koszt jednorazowej prowizji bankowej ........ % , tj. .....................zł
(słownie : ...........................................................................................................................
Ogółem koszt udzielenia i obsługi kredytu ( wg WIBOR 3M na dzień 17.09.2007 r.) ................................ zł
(słownie zł : .....................................................................................................)
3. Oświadczamy, że spełniamy warunki określone w art. 44 ustawy Prawa zamówień
publicznych, akceptujemy proponowane w SIWZ zapisy projektu umowy.
W przypadku wyboru naszej oferty zobowiązujemy się do przedłożenia projektu umowy z
uwzględnieniem postanowień określonych w SIWZ.
4.Uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączamy :
1) oświadczenie wg wzoru zał. nr 2 SIWZ
2) zaśw. o prow. działalności
______________________________________
(imię i nazwisko ,podpis i pieczątka uprawnionego
przedstawiciela wykonawcy )
Zał.nr 2 do SIWZ
OŚWIADCZENIE
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne
w postępowaniu :
Udzielenie i obsługa kredytu na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach w budżecie w wysokości 651.650,00 zł
Data: ……………………………………
Nazwa wykonawcy , adres .....................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu wymienione w
art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych oraz nie podlegam wykluczeniu na podstawie z art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych, a mianowicie:
1.posiadamy uprawnienia do wykonywania wymaganej działalności, czynności zgodnie z wymogami ustawowymi,
2. posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3.znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4.w żadnym z zamówień publicznych, realizowanych w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania nie wyrządzono szkody, za którą ponosimy odpowiedzialność przez niewykonanie lub nienależyte jego wykonanie lub szkoda została dobrowolnie naprawiona,
5.nie otwarto likwidacji ani też nie została ogłoszona upadłość.
6.nie zalegamy z uiszczaniem opłat, składek i podatków na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne bądź uzyskano przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu podatkowego,
7.jako osoba fizyczna (w przypadku osób fizycznych ) lub wspólnik, partner, członek zarządu, komplementariusz, członek organu zarządzającego (w przypadku spółek jawnych, spółek partnerskich, komandytowych lub komandytowo - akcyjnych lub osób prawnych) nie byłem prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych,
8.nie orzeczono zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne, na podstawie przepisów ustawy z dnia 28 października 2002 roku o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U Nr 197 poz. 1661),
9.nie wykonywano czynności na rzecz zamawiającego związanych z przygotowaniem prowadzonego postępowania ani też nie posługiwano się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności po stronie Zamawiającego.
Na każde żądanie Zamawiającego dostarczymy niezwłocznie odpowiednie dokumenty potwierdzające prawdziwość każdej z kwestii zawartych w oświadczeniu, wszystkie informacje są zgodne z prawdą.
……..………………………………………………
Podpisy osób (z pieczęcią ) uprawnionych
do reprezentowania Wykonawcy